Στο πλαίσιο των δράσεων αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του Άξονα 1, οι μαθητές της Α’ τάξης συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τρίγωνα χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμο χαρτί.
Με αφορμή το 3ο κεφάλαιο της Γεωμετρίας της Α’ τάξης, που αφορά τα τρίγωνα, και την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών ΠΕ03 κ. Βαρδουλάκη Μαρία και κ. Στρατήγη Καλλιόπη, τα παιδιά ανακάλυψαν ότι η μελέτη και η κατασκευή των τριγώνων έχουν βαθιές ρίζες στην αρχαιότητα. Σπουδαίοι Έλληνες μαθηματικοί, όπως ο Ευκλείδης και ο Πυθαγόρας, ανέλυσαν τα τρίγωνα ως θεμελιώδη γεωμετρικά σχήματα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της γεωμετρίας και της τριγωνομετρίας.
Στην αρχαιότητα, η σχεδίαση τριγώνων γινόταν με τη χρήση δύο βασικών εργαλείων: του κανόνα (ευθύγραμμου χάρακα χωρίς διαβαθμίσεις) και του διαβήτη. Αυτές οι τεχνικές εφαρμόζονταν όχι μόνο στα μαθηματικά, αλλά και στην αρχιτεκτονική, την αστρονομία και τη χαρτογράφηση.
Στη συνέχεια, οι μαθητές γνώρισαν τα διαφορετικά είδη τριγώνων, τόσο με βάση τις πλευρές τους (σκαληνό, ισοσκελές, ισόπλευρο) όσο και με βάση τις γωνίες τους (ορθογώνιο, οξυγώνιο, αμβλυγώνιο). Έπειτα, επέλεξαν ένα είδος τριγώνου, το σχεδίασαν, το έκοψαν και το διακόσμησαν πάνω σε ανακυκλώσιμο χαρτί.
Μέσα από αυτή τη διαθεματική προσέγγιση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν γνώσεις από τα μαθηματικά, την ιστορία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση, αποκτώντας μια πιο σφαιρική αντίληψη της μάθησης. Η βιωματική συμμετοχή ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την κριτική τους σκέψη, ενώ παράλληλα καλλιέργησε την οικολογική τους συνείδηση μέσω της χρήσης ανακυκλώσιμων υλικών.