Sunday, July 13, 2025

Μαθητές και μαθήτριες μετρούν το ύψος της Αγίας Αικατερίνης & ανακαλύπτουν την αρχαία τεχνολογία

Την Τρίτη 6 Μαΐου 2025, οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης του 3ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου συμμετείχαν σε μια πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση που συνδύασε τη θεωρία με την πράξη, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μαθηματικών ΠΕ03, κ. Βαρδουλάκη Μαίρης και κ. Θεοχάρη Ευαγγελίας.

Υπολογίζοντας το ύψος της Αγίας Αικατερίνης

Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας, στα τμήματα Β4 και Β5, οι μαθητές/τριες έμαθαν αρχικά τη χρήση του εξάντα ως εργαλείου μέτρησης γωνιών. Στη συνέχεια, αφού κατασκεύασαν αυτοσχέδιους εξάντες, εφάρμοσαν τις γνώσεις τους στην πράξη, πραγματοποιώντας επιτόπιες μετρήσεις στην ιστορική εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης.

Μετρώντας τη γωνία ανύψωσης από συγκεκριμένες αποστάσεις από τη βάση της εκκλησίας έως την κορυφή και εφαρμόζοντας βασικές τριγωνομετρικές σχέσεις, οι μαθητές υπολόγισαν με προσέγγιση το συνολικό ύψος του ναού. Η διαδικασία αυτή αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα της σύνδεσης μεταξύ θεωρίας και πράξης, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και την ομαδική εργασία. Παράλληλα, η δράση είχε και πολιτιστική διάσταση, καθώς οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης, μαθαίνοντας να το παρατηρούν με επιστημονικό τρόπο.

Ταξίδι στην αρχαία ελληνική τεχνολογία

Η εκπαιδευτική δράση ολοκληρώθηκε με μια επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κοτσανά. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά εφευρέσεις και τεχνολογικά επιτεύγματα της αρχαιότητας, αναδεικνύοντας τη διαχρονική αξία της επιστημονικής σκέψης και της τεχνικής ευφυΐας του ελληνικού πολιτισμού.

Αυτή η ολοκληρωμένη δράση προσέφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία, συνδυάζοντας τη γνώση, την πρακτική εφαρμογή και την πολιτιστική ευαισθητοποίηση.

ΙΣΩΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΤΟΜΕΙΣ